In drie stappen
het juiste contact
70 betrokken LIOF’ers helpen jouw bedrijf groeien met advies, een waardevol netwerk en financiering op weg naar een slimmer, duurzamer en gezonder Limburg.
Deals die je niet mag missen!
Sommige ideeën zijn zó simpel en zó krachtig, dat je je afvraagt waarom niemand er eerder op is gekomen. Social Deal is er zo eentje. Dit Nederlandse bedrijf verkoopt iedere maand meer dan een miljoen onvergetelijke herinneringen – voor een prijs waar je blij van wordt. Van een dagje wellness of een avond culinair genieten tot een avontuurlijke activiteit: allemaal beschikbaar via de site, allemaal met een flinke korting. Bart Oosterholt en Rens van den Berg, oprichters en eigenaren, blikken terug op de start van hun bedrijf en blikken vooruit op de toekomst.
Een project van
Business DevelopmentMeer weten?
Neem contact op
“We geloven dat mooie momenten voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Daarom is het onze missie om mensen elke dag opnieuw te verrassen met deals die ze écht niet mogen missen.” Het kantoor van Social Deal zit in Den Bosch, maar het was in Maastricht waar ze 15 jaar geleden een vliegende start maakten.
“We zijn nog lang niet uitgedacht en zeker niet uitgekeken op ons vak. Elke dag is anders. En het plezier waarmee we ondernemen is nog net zo groot als op dag één”
Een vliegende start met LIOF Yeah
“Toen we de kans kregen om deel te nemen aan het LIOF Yeah-traject in Maastricht, hoefden we geen moment te twijfelen”, vertelt Rens. “Voor ons was dit het perfecte podium om ons verhaal te vertellen aan een nieuw publiek en om onze naamsbekendheid te vergroten. LIOF gaf ons niet alleen toegang tot een waardevol netwerk, maar zorgde ook voor een vliegende start vanuit deze regio. Die eerste boost in Maastricht heeft de weg vrijgemaakt voor onze verdere groei in Nederland.”
Een mooi zetje in de rug
René Kessen, business developer bij LIOF, kijkt terug op de deelname van Social Deal aan LIOF Yeah! "Bart en Rens werden in 2011 geselecteerd voor de voorrondes van LIOF Yeah!. Deze werden, net als de finaleronde, door de publieke Limburgse televisiezender L1 opgenomen en uitgezonden. Na een sterke pitch kwam Social Deal in de finale. Uiteindelijk werden ze derde en wonnen ze een prijzenpakket ter waarde van 20.000 euro. Het gaat natuurlijk te ver om te zeggen dat ze dankzij LIOF Yeah! succesvol zijn geworden”, voegt hij er lachend aan toe. “Maar ze kregen wel een mooi zetje in de rug en, ook niet onbelangrijk, een bevestiging van hun goede idee en plan.”
“We hebben enorm veel plezier in wat we doen!”
Bart: “Als we terugkijken, is het haast niet te bevatten dat we inmiddels al bijna 15 jaar onderweg zijn en ons met ruim 350 mensen iedere dag inzetten voor de mooiste deals. De tijd vliegt voorbij. Misschien ook wel omdat we altijd boordevol ideeën zitten. We zijn nog lang niet uitgedacht en zeker niet uitgekeken op ons vak. Elke dag is anders. En het plezier waarmee we ondernemen is nog net zo groot als op dag één.”



Iedere dag opnieuw
Als de mannen nadenken over belangrijke sleutelmomenten die het bedrijf hebben gevormd, kijken ze elkaar heel even bedachtzaam aan. Om bijna direct tot de conclusie te komen: “De waarheid is: die zijn moeilijk aan te wijzen. Onze groei is eigenlijk een continu proces van proberen, leren en bijsturen. Elke dag opnieuw bekijken we: zitten we nog op de juiste koers? Wat kunnen we slimmer doen? Wat willen onze klanten morgen? Dit is een doorlopend proces.”
Onze tip voor andere ondernemers? Durven en doen!
“Als we één tip mogen geven aan andere ondernemers, dan is het deze: durven en doen!” Daar zijn de mannen duidelijk over. Bart: “Wacht niet tot alles perfect is. Begin, probeer, leer en groei. Ondernemen is geen strak uitgestippeld pad, het is een avontuur. Soms hoort daar een beetje risico bij, soms hoort daar een beetje geluk bij en soms een beetje pech. Maar laat dat niet in de weg staan. Social Deal is het bewijs dat een goed idee, gecombineerd met lef en veel doorzettingsvermogen, kan uitgroeien tot iets groots.” “En we zijn nog lang niet klaar”, voegt Rens daar aan toe. “We hebben nog altijd meer ideeën dan tijd en we zijn nog lang niet moe! Er wachten nog miljoenen herinneringen om gedeeld te worden.”
Wat was je blik vooruit toen je met Social Deal begon?
“Toen we begonnen, keken we niet zo ver vooruit. We wilden vooral gáán. We wilden gewoon voortdurend gas geven en elke dag het allerbeste uit onszelf en ons idee halen. Die aanpak heeft ons ver gebracht. En hoewel we inmiddels een stuk groter zijn, is deze drive nog steeds hetzelfde.”
Wat is nu je blik vooruit?
“Onze ‘blik vooruit’ vandaag? Laten we het zo zeggen: over 5 jaar is Europa een stuk blauwer gekleurd op de kaart. En met blauw bedoelen we natuurlijk: Social Deal-blauw ;-). We zien grote kansen buiten Nederland en zijn klaar om ook internationaal mensen onbetaalbaar blij te maken met betaalbare belevenissen.”
Fotografie: Ron Wiersma, Maastricht (ronwiersma.nl)
Contact
Je hoeft je niet eerst af te vragen of je wel bij LIOF moet zijn: je belt ons gewoon. Wij kijken samen met jou naar hoe wij jouw bedrijf kunnen laten (verder)groeien.
