In drie stappen
het juiste contact
70 betrokken LIOF’ers helpen jouw bedrijf groeien met advies, een waardevol netwerk en financiering op weg naar een slimmer, duurzamer en gezonder Limburg.
Wie houdt er nou niet van chocolade?
‘Alle medewerkers leiden we zelf op tot Cho-Creator; een beroep om van te watertanden.’
Harry Timmers, algemeen directeur van Tasty Presents
LIOF helpt deze ondernemer met:
Harry: “We doen het goed en willen deze positieve flow graag uitbreiden. Juist in deze fase willen wij daarom nu versneld andere buitenlandse markten kunnen veroveren. Dat vraagt hoogwaardige kennis en een vloeiende productie. Maar ook een uitgekiende internet- en IT-omgeving.” De investeringen hiervoor zijn fors en meestal niet uit eigen middelen te betalen. “Dat is onze reden om een sterke, meedenkende en ambitieuze partner te zoeken. Die in de kern over dezelfde waarden beschikt als Tasty Present. LIOF is daar de perfecte partner voor”, benadrukt Harry.
Een project van
LIOF ParticipatiefondsMeer weten?
Over Tasty Present
Tasty Present BV is een echt familiebedrijf, op dit moment werken twee generaties in het bedrijf. De laatste jaren zijn zij de belangrijkste speler op de Nederlandse markt als het gaat om gepersonaliseerde chocoladegeschenken. Harry: “Daar werken onze méér dan 25 collega’s, die wij liefkozend Cho-Creators noemen, iedere dag hard aan.”
LIOF helpt Tasty Present om de rest van de wereld te bereiken
Wat is er nou leuker en lekkerder dan een telegram van chocolade in de brievenbus? Wees eerlijk, daar moet u even over nadenken. Dat deed Tasty Present ook! Met als resultaat een enorm succesvol bedrijf in persoonlijke eetbare geschenken. Inmiddels creëren de ‘Cho-Creators’ van Tasty Present al sinds 1991 de lekkerste en persoonlijkste Chocotelegrammen® en foto’s op chocolade. Maar wist u dat deze persoonlijke berichten van chocolade uit Sittard komen …?
Harry Timmers, algemeen directeur van Tasty Presents, vertelt: “Samen met mijn vrouw Hélène begonnen wij in 1991 in Sittard met Tasty Present. Iedereen krijgt graag waardering, persoonlijke aandacht. We leven tenslotte in het ik-tijdperk. De gever kan deze waardering laten zien met een persoonlijke boodschap van chocolade. Met daarop iemands eigen naam, een logo of zelfs een foto.”
Zeg het met chocolade
De ondernemers gebruiken innovatieve printtechnologie op unieke chocoladeproducten. Ambachtelijk gemaakt en bezorgd in een mooie geschenkverpakking. “Bestel je in onze webshop, dan kun je heel makkelijk een tekst, een foto, een afbeelding of logo op het product zetten. Onze speciale printers staan garant voor een bedrukking van topkwaliteit”, vertelt Harry trots.
“Het aanbod van gepersonaliseerde chocoladegeschenken, die mensen per stuk kunnen bestellen én dezelfde dag nog worden verzonden, is binnen Europa zeer dun gezaaid.”
Mens en milieu zijn belangrijker dan rendement
Sjoerd Geerling en Lenn Houbiers, investmentmanagers bij LIOF, sparren regelmatig met de ondernemers. Sjoerd: “Tasty Present is maatschappelijk zeer betrokken en altijd op zoek naar minder milieubelastende producten, productiewijzen en verpakkingen. Rendement is minder belangrijk dan haar medewerkers, groei én milieu. Laat dat laatste, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), nu precies één van de speerpunten zijn van het beleid van LIOF. Daarin investeren wij graag.” “En we staan natuurlijk altijd klaar om te proeven, mochten ze daar ook behoefte aan hebben”, voegt Lenn hier lachend aan toe.
“LIOF hield ons voortdurend scherp”
Ook Harry was direct enthousiast over LIOF. “Wij waren niet alleen op zoek naar een financiële bijdrage. Ook een uitgebreid netwerk en beschikbare kennis waren voor ons belangrijke redenen om met LIOF in gesprek te gaan.” Het gevolg was een inspirerend traject van in totaal een klein jaar. “Waarbij LIOF ons voortdurend scherp hield. Of het nou ging om beleidszaken, doelgroepkeuze, MVO-verbeteringen of het opbouwen van een IT-voorsprong”, aldus Harry.
Van Oost-Europa naar Schinnen
Dankzij een innige samenwerking met Geruba Chocolade in Schinnen, heeft Tasty Present de totale chocoladeproductie volledig kunnen terughalen naar Limburg. “Dat dit veel heeft opgeleverd, mag duidelijk zijn”, vertelt Harry enthousiast. “Met het oog op het milieu bijvoorbeeld. Hiermee besparen we ieder jaar minimaal 30.000 transportkilometers. Daarnaast hebben we veel minder voorraad nodig en verpakken we efficiënter dankzij investeringen in slimmere printers en betere inpakmachines.”
De samenwerking startte eind juni 2024. Wat is de stand van zaken nu?
Harry: “Het is eigenlijk niet te geloven hoeveel we al bereikt hebben in zo’n korte tijd. Onze positie in de markt is zoveel sterker en onze webshop zoveel slimmer. Strategische investeringen hebben nieuwe producten, betere printers en efficiëntere processen mogelijk gemaakt. Deze basis maakt het nu mogelijk om internationaal in fors tempo te groeien.”
Heeft Harry tot slot nog tips voor andere ondernemers?
“Zoek je als ondernemer alleen funding? Dan is LIOF misschien niet de beste partij. Gevraagd en ongevraagd krijg je veel advies, aanwijzingen, opties en overdenkingen. Samen zoveel meer waard dan een zak met geld!”
“Gevraagd en ongevraagd krijg je veel advies en overdenkingen. Zoveel meer waard dan een zak met geld!”
Deze testimonial is van november 2024.
Fotografie: Ron Wiersma (www.ronwiersma.nl).
Hulp nodig?
Ben jij benieuwd naar wat LIOF voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op. We staan voor je klaar!