In drie stappen
het juiste contact


50 betrokken LIOF’ers helpen jouw bedrijf groeien met advies, een waardevol netwerk en financiering op weg naar een slimmer, duurzamer en gezonder Limburg.

profiteerpas-04926.jpg

Profiteren, wie wil dat nou niet?

‘Profiteerpas omarmt de uitdagingen van digitalisering voor bedrijven en overheden én laat de consument meeprofiteren’

Oprichters en directeuren Tom de la Rambelje en Keanu Franssen

LIOF helpt deze ondernemer met:

Via het instrument VoucherProject LimburgToerisme kwamen Tom en Keanu bij LIOF terecht. LIOF was direct enthousiast over het initiatief. Lisette Tilmans, business developer bij LIOF: “Dit is enorm interessant voor gemeentes, grote bedrijven, vastgoedeigenaren. Met de data kunnen zij bijvoorbeeld ook commerciële leegstand tegengaan. En mensen deals geven waar zowel de consument als de bedrijven bij gebaat zijn. Zo helpt Profiteerpas om de stad gezonder te maken en leegstand tegen te gaan.”


Een project van:

Business Development

Over Profiteerpas

Profiteerpas is een gratis dienst voor ieder bedrijf. Een online advertentieplatform waarop bedrijven kunnen adverteren. Gratis. Geen administratiekosten, geen abonnementskosten en de winsten uit verkopen via het platform gaan direct naar de bedrijven zelf. What’s not to like dus!

LIOF en Profiteerpas

Oprichters en directeuren Tom de la Rambelje en Keanu Franssen, vertellen:
   
“Profiteerpas omarmt de uitdagingen van digitalisering voor bedrijven en overheden én laat de consument meeprofiteren. Met Profiteerpas kunnen bedrijven creatief zijn en verschillende promotiestrategieën gebruiken. Van een geplande actie tot een impulsief aanbod als: 'Oh nee, de chef heeft te veel biefstuk besteld … laten we het combineren met wijn en er een mooie deal van maken!''.

Twee jonge en enthousiaste ondernemers
De twee jonge en enthousiaste ondernemers begonnen met Profiteerpas in 2019. Het was direct een succes. Binnen drie maanden sloten 70 bedrijven zich aan op het platform. “Maar toen kwam corona en moesten wij ons businessmodel drastisch heroverwegen. Bedrijven betaalde destijds namelijk een vast maandbedrag… en geen enkel bedrijf wilde meer een abonnement aangaan.”

Vooral géén gedoe
Het glas is halfvol voor de mannen. Dus zij keken hoe zij de veranderende economie konden omarmen. “Vanaf het begin hadden we de visie om het platform zo toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Een tool om ondernemers te verbinden. Corona dwong ons eigenlijk om nog dichter bij deze visie te komen. We besloten daarom het platform volledig kosteloos te maken voor iedereen. Géén inschrijf- en administratiekosten, géén verplichte kortingen, géén commissiekosten en vooral géén gedoe.” 

Het nieuwe verdienmodel moest eerst getest 
Via het instrument Voucherproject LimburgToerisme kwamen Tom en Keanu bij LIOF terecht. LIOF was direct enthousiast over het initiatief. Lisette Tilmans, business developer bij LIOF: “Dit is enorm interessant voor gemeentes, grote bedrijven, vastgoedeigenaren. Met de data kunnen zij bijvoorbeeld ook commerciële leegstand tegengaan. En mensen deals geven waar zowel de consument als de bedrijven bij gebaat zijn. Zo helpt Profiteerpas om de stad gezonder te maken en leegstand tegen te gaan.” 

"Sensoren die communiceren met online gedrag in combinatie met slimme algoritmes: 
de mogelijkheden zijn oneindig.”

Een eerlijke spiegel
Keanu: “LIOF hielp ons enorm om van start te kunnen gaan. Financieel, maar ook om meer vertrouwen uit te stralen. Investeerders vinden ons snel te ambitieus. De hulp van LIOF en onze plek op de Brightlands Smart Services campus - dankzij het individuele Innovatieproject LimburgToerisme - maken ons een stuk betrouwbaarder.” Tom: “Daarnaast houdt LIOF ons een objectieve spiegel voor. Dit helpt ons kritisch te blijven.”

“Profiteerpas geeft het roer terug aan ondernemers en bedrijven in Limburg.”

Waarom is het platform zo belangrijk?
“We merken dat bedrijven vaak ‘verplicht’ zijn om mee te doen aan soortgelijke platformen, zoals bol.com, booking.com, thuisbezorgd of social deal. Waarna ze hoge commissies moeten afdragen. Terwijl ze tegelijk vaak hoge kortingen moeten bieden om deals mogelijk te maken. Dit is bijna niet haalbaar voor de bedrijven. 

Profiteerpas is belangrijk om deze negatieve effecten van andere platformen tegen te gaan. Bedrijven hebben alle voordelen die ze bij andere platformen ook hebben zonder alle nadelen. Zo kunnen bedrijven kwaliteit blijven aanbieden met een glimlach.

Het maakt onze samenleving socialer 
Met Profiteerpas heeft het bedrijf geen kosten en kunnen ze een breder publiek bereiken. Daarnaast linkt het platform met slimme algoritmes bedrijven aan elkaar. “Zodat mensen bijvoorbeeld langer in een stad blijven en aankopen combineren”, legt Keanu uit. “Overnachten in een hotel, ontbijten in een restaurant, winkelen, lunchen in een bistro, amusement, genieten van het avondleven en de volgende dag naar een dorp of stad in de buurt gaan.”

“Dit geeft een veel gezondere bedrijvigheid”, voegt Tom toe. “Dat merken consumenten, bedrijven én de steden zelf. Kortom, het maakt onze samenleving socialer, daar zijn we van overtuigd.”

“Het platform gaat ‘aan de achterkant’ veel verder dan leuk aanbod voor consumenten alleen.”

Houd vertrouwen!
Hebben de mannen tot slot nog tips voor andere ondernemers? Om ook slim en met meer aandacht voor een gezonde samenleving te ondernemen? “Houd vertrouwen”, klinkt het unaniem. “Als je echt gelooft in jouw toegevoegde waarde en visie, blijf doorzetten. Innovatie heeft tijd nodig. Zoek de juiste partners die wél in je concept geloven en zet stappen, hoe klein ze ook zijn. Na een tijdje kijk je terug en blijken het toch reuzestappen te zijn geweest.”

Dit testimonial is van juli 2022.
Fotografie Ron Wiersma.

Deel deze pagina

Vragen?

Lisette Tilmans
Contactgegevens opslaan (vcard)
Bel me terug
Bedankt, wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Naam:
E-mail:
Telefoon:
Bedrijfsnaam: