In drie stappen
het juiste contact


50 betrokken LIOF’ers helpen jouw bedrijf groeien met advies, een waardevol netwerk en financiering op weg naar een slimmer, duurzamer en gezonder Limburg.

Start datum: 1/30/23

Food Waste Challenge

Voedselverspilling in de horeca: het lijkt bijna onvermijdelijk. Iedere horecaondernemer ziet dagelijks halflege borden terugkomen naar de keuken. En dan niet omdat het gerecht niet smaakt, maar omdat de klant om welke reden dan ook niet alles eet. Maar dit heb je toch niet in de hand zou de vervolggedachte kunnen zijn? En als ik hiermee aan de slag ga, levert het me dan ook iets op? Op beide vragen is het antwoord een volmondig JA. En daarvoor is de Food Waste Challenge! Een challenge die de Rabobank en LIOF samen met Wastewatchers organiseren voor de Limburgse horeca ondernemers.

Food Waste Challenge.jpeg

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo minder voedsel verspillen en daarmee € 582 miljoen besparen. Deelnemers aan eerdere Food Waste Challenges hebben aangetoond dat besparingen van meer dan 50% haalbaar zijn. Dit leverde hen voordeel op in kilo’s, Co2 uitstoot én in euro’s. In 8 weken tijd resulteerde dat in een beter rendement én in een positieve impact op het klimaat.

Deelname aan de Food Waste Challenge is kosteloos, gemakkelijk en kost bovendien weinig tijd. Goed voor de wereld én goed voor de portemonnee, doe je mee? Mocht je je twee weken voor de startsessie afmelden, dan zijn we genoodzaakt om een bedrag van 200 euro door te belasten.

Wat houdt de Food Waste Challenge in?

Rabo en LIOF starten 30 januari met het programma in samenwerking met Wastewatchers. Gedurende 8 weken werk je aan het verminderen van voedselverspilling in jouw bedrijf. Je wordt begeleid door experts van het bedrijf WasteWatchers. 
Als eerste word je benaderd door Wastewatchers voor het plannen van een persoonlijke intake. Tijdens deze afspraak staan jullie stil bij jullie persoonlijke doelstellingen en ontvang je instructies voor een zogenaamde 0-meting en de challenge. 

Tijdens het begin van het traject vindt een inspiratiesessie plaats met de andere deelnemers uit onze regio. Deze inspiratiesessie zal plaatsvinden op 6 maart van 12.00 uur tot 14.30 uur. In deze sessie ga je met collega-ondernemers in gesprek en horen jullie van elkaar hoe en welke besparingen mogelijk zijn. 
De locatie wordt nog bekend gemaakt.

Na deze sessie kun je direct aan de start met de online modules over bijvoorbeeld hospitality, menu-engineering of je keukeninrichting.
Je sluit de challenge af met een 1-meting en hierbij ontvang je het resultaat van jullie inspanning.

Hoeveel tijd kost deze challenge me?

Voor de totale challenge moet je rekening houden met een tijdsinvestering van 9 à 10 uur. 

Voor wie is deze challenge?

Deze challenge is speciaal ingericht voor plate service restaurants en dus niet voor cateraars en hij is bedoeld voor eigenaren samen met de chef of alleen de chef.

Ja, ik heb interesse!

Dan kun je je aanmelden via de groene button.

Meld je aan

Hulp nodig?

LIOF_TAMARA WEIDE_8278.jpg
Contactgegevens opslaan (vcard)
Bel me terug
Bedankt, wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Naam:
E-mail:
Telefoon:
Bedrijfsnaam:


LIOF nieuws

Altijd op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen, trends en events die interessant zijn voor ondernemend Limburg?